قول معايا

اللهم لا تعلق قلبى بما ليس له و أجعل لى فيما أحب نصيب
اللهم لا تأخذنى إلا و انت راضى عنى

الاثنين، 4 أكتوبر 2010

شباب الجيل



بيقولوا شباب الجيل الصاعد و اوعى
بيقولوا أحنا اللى هنغير المستقبل
بس ما يعرفوش أن زمانا مبقاش فيه بركه
و أن الجنيه الجبس بقى قرش فضه
بيقولوا شباب الجيل الصاعد و أوعى
بيقولوا أحنا اللى هنغير المستقبل
طب أزاى و أنا قاعد على القهوه؟!
و مفيش فى جيبى قرش فضه
بيقولوا بكره تطور و أحسن
طب أزاى و مفيش النهارده
يقولوا كتير و لا يقولوا قليل
أنا خلاص شقيت هدومى و نسيت 
الحلم اللى عليه اتربيت
قهوه و لا رصيف ماعدتش فارقه كتير
أنا بس صعبان حلم أبويا و امى يفرحوا بيا
و أنهم يشوفونى فى حته غير القهوه اللى انا قاعد عليها ديا
لا و يقولوا تنظيم نسل و كأن لسه فى نسل ليا
يا جماعه فوقوا و امسكوا قضيه تانيه
هو فيه جواز علشان يبقى فيه نسل يا
لبانه ماضغوها و بقت مره
ليه مايرموهاش معرفش و الله
أعمل ايه بضرب كف على كف و أقول على الله
سعيت و ملقتش يا الله
أهجرها ياعنى و لا أفضل قاعد على القهوه؟؟!!
بيقولوا شباب الجيل الصاعد و اوعى
بيقولوا أحنا اللى هنغير المستقبل 
و أنا بقول على الله
                         ~~شىء أتمنى يكون من الماضى~~

هناك تعليقان (2):

Tears يقول...

الشباب يائس و فاقد الامل لانه يعيش فى ظل نظام فاسد و لا يقوى على تغيره فسيظل يسير من سىء الى اسوأ

aya abd elkarim يقول...

حقيقى صدقتى يا تيرز شكرا لمرورك الجميل